1. Välkommen till biirds.com - Sveriges nya reseforum!

Läs mer om biirds.com!

Bli medlem på biirds.com, helt kostnadsfritt!

Avslutad Barcelona 26-29 maj 2011

Diskussion i 'Reseberättelser' startad av Martin, 26 December 2011.

1. Martin Administrator

Trofépoäng:
    12
    Bostadsort:
    Stockholm
    Drömresmål:
    New York
    Här kommer jag berätta om familjens resa till Barcelona.
  2. Martin Administrator

Trofépoäng:
    12
    Bostadsort:
    Stockholm
    Drömresmål:
    New York
    25 maj 2011 - Snart sitter man på flyget till Barcelona

Imorgon går flyget till Barcelona, närmare bestämt kl. 06:50 på morgonen. Jag flyger med mamma, pappa, lillasyster och hennes pojkvän samt min sambo. Det blir en riktig familjeweekend och det ska bli väldigt roligt. Jag har som vanligt skrivit ut tunnelbanekartor, stadskartor, laddat hem nyttiga appar och dubbelkollat min packning. Är en riktig planeringsmänniska. Nu blir det till att sova några timmar innan flyget lyfter.
  3. Martin Administrator

Trofépoäng:
    12
    Bostadsort:
    Stockholm
    Drömresmål:
    New York
    26 maj 2011 - La Sagrada Familia

Flyget landade någon gång vid 11 på morgonen i Barcelona. Från flyget tog vi taxi till vårt hotell (Hotel Gran Derby). Taxin tog ungefär en halvtimme och kostade strax över 200 kronor, helt värt! Efter att hela familjen checkat in på hotellet så gick vi ut och tog en öl för att bestämma vad vi skulle göra. Vi kom fram till att det bästa vore att köpa en biljet till en turistbuss som gick runt hela staden. Som sagt, vi köpte biljett och hoppade på bussen. Det är riktigt skönt att åka runt i turistbuss då man får se väldigt mycket och lär sig mer om hur man hittar i staden.Vi hoppade av vid La SagradaFamilia, Gaudís mästerverk som aldrig verkar bli klart. Bygget har pågått i över hundra år och det var en mäktig byggnad att vila sina ögon på. Vi hoppade återigen på vår turistbuss och begav oss mot hotellet för att sedan gå ut och äta på restaurang och ta oss några kalla cervezas.

DSC04256.JPG DSC04257.JPG DSC04291.JPG DSC04293.JPG DSC04296.JPG DSC04330.JPG DSC04352.JPG DSC04381.JPG
  4. Martin Administrator

Trofépoäng:
    12
    Bostadsort:
    Stockholm
    Drömresmål:
    New York
    29 maj 2011 - Fest på La Rambla

Igår gick Champions League finalen av stapeln i London. Matchen var mellan Barcelona och Manchester United. Ni kan gissa om det var livat i staden när Barcelona vann. Hela La Rambla fylldes med folk och det stod poliser överallt. Det tog lång tid innan man kunde hitta en väg ut då poliser spärrade de flesta utgångar. Till slut genade vi genom en gränd och kunde tillslut ta en taxi hem. Idag åker vi hem mot Sverige igen =/.

Nedanför är en film jag spelade in på La Rambla efter att Barcelona vunnit Champions League:

DSC04430.JPG DSC04454.JPG

Dela sidan